Handelsbetingelser


Salg generelt
Alle priser er inkl. 25% moms og i danske kroner (DKK). Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende købspris. Priserne er dagspriser. Aftaler med dansklysterapi.dk indgås på dansk. Dog er der momsundtagelse for kunder i Grønland og på Færøerne.

Når du har indgået et køb hos Dansk Lysterapi, opbevarer Dansk Lysterapi fakturaen i 5 år. Du får tilsendt en e-mail efter købet med fakturaen. Hvis du på et senere tidspunkt skulle få brug for denne, er du velkommen til at sende en e-mail til Dansk Lysterapi for at få tilsendt en ny.


Betaling
De mulige betalingsmåder er:

O  Kreditkort (Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes)

     -  DanKort 

     -  eDanKort

     -  Visa

     -  Visa Electron

     -  MasterCard

MobilPay

O  ViaBill

EAN (Elektronisk fakturering - Det offentlige)

*   Med ViaBill kan du betale for dine køb i 10 rater, uden renter og gebyrer. Køb det du mangler med det samme og udskyd din betaling.: https://viabill.com/dk/


Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres  på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.


Generelle oplysninger
MelaMedic ApS / Dansk Lysterapi
Trindsøvej 6, 1.
8000  Aarhus C

E-mail:   info@dansklysterapi.dk
Telefon:  2195 3322

CVR: 40641947


Fragt
Vi tilbyder gratis fragt i Danmark.
Dansk Lysterapi benytter;  Bring Hjemmelevering, Bring Pakkeshop, Bring Erhverv, DAO Hjemmelevering og DAO Pakkeshop. Leveringstid: 1-2 hverdage (såfremt varen er på lager). Ved restordre vil leveringstiden normalt være 3-5 hverdage.


PriceRunner Købsgaranti
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner koster ingenting og tager kun et par minutter! Besøg PriceRunner for at få gratis Købsgaranti

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af beskadiget vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig personligt.

Erstatning udbetales alene for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige brugervilkår for Købsgarantien.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du efter de 30 dages fortrydelsesret, har yderligere 14 dage til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@dansklysterapi.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.



Returnering
Når du efter fortrydelsesrettens udløb har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du op til 14 dage, til at sende varen tilbage til os. Dvs. at du ud over de 30 dages returret, samt de 14 dage til at give os besked om, at du ønsker at benytte returretten, har yderligere 14 dage til at returnere dit køb til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Udgifterne til returnering af en lampe forventes højst at koste:  Kr. 60,00 (sporbar pakke)


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til vores returlager:
MelaMedic ApS / Dansk Lysterapi
Stenildhøjvej 34 B
9600  Aars

Vedlæg altid udskrift af e-mail korrespondance vedr. fortrydelsen.


Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 36 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til vores returlager:
MelaMedic ApS / Dansk Lysterapi
Stenildhøjvej 34 B
9600  Aars

Vedlæg altid udskrift af e-mail korrespondance vedr. reklamationen og dermed en detaljeret beskrivelse af problemet.


Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, telefon og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos MelaMedic ApS / Dansk Lysterapi og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige hos Dansk Lysterapi er MelaMedic ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@dansklysterapi.dk


Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail info@dansklysterapi.dk  Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
 -via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Dansk Lysterapi
Trindsøvej 6, 1.
8000  Aarhus C

info@dansklysterapi.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

Bestilt den: 

Modtaget den: 

Forbrugerens navn:  

Forbrugerens adresse:   

Forbrugerens underskrift: 

Dato:

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Varen sendes til vores returlager:
MelaMedic ApS / Returlager
Stenildhøjvej 34 B
9600  Aars

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.08.2024